Csoportok kezelése Facebook csoporttulajdonosoknak - Alkotó Blogger Portál Magazin

Csoportok kezelése Facebook csoporttulajdonosoknak

Csoportok kezelese Facebook csoporttulajdonosoknak
Csoportok kezelése Facebook csoporttulajdonosoknak






A 2010-es évek közepére a csoportok szinte vezető helyet foglaltak el a Facebook kommunikációban. Mivel a személyes oldalak, és a cégek, termékek, s hobbioldalak természetes elérését nagyban csökkentette a Facebook, így a csoportokban fókuszálódott a kommunikáció jobban. De nem mindegyikben, a kevés hozzászólást generáló csoportok aktivitása nem változott, viszont a nagyobb aktivitással bíró csoportoké nőtt.



Ez a cikk a Facebook csoportok kezelésével foglalkozik tulajdonosi (adminisztrátori) szempontból, így a létrehozásával, s beállításával nem, arra ott a Facebook súgója, s számos más oldal.


A Facebook csoport célja


A Facebook csoport létrehozásának számos oka lehet, hasonló érdeklődésű emberek összekapcsolásán át, üzleti, értékesítési célokig.
Mielőtt létrehozol egy csoportot, döntsd el, miért teszed, s mi a célod vele. Ha a termékes, vagy céges, illetve vásárlói, hirdetési csoportokat leszámítjuk, nem árt, ha az adott csoport témája közel áll hozzád, kivéve, ha más kezébe adod az irányítást.
A csoport célja ne csak számodra legyen egyértelmű, fogalmazd meg a leírásában is, amit mindenki láthat. Ez az alap, a kiindulópont, amihez mindenki tarthatja magát.



Csoportszabályzat


Hacsak nem valamilyen baráti társaságról van szó, szinte minden esetben érdemes létrehozni egy csoportszabályzatot. Ezzel rengeteg későbbi fáradságtól megkímélheted magad. Érdemes az újonnan csatlakozókat megkérni a csoportszabályzat elolvasására, ezt már az automatikus kérdésekben meg lehet tenni.
A csoportszabályzat arra szolgál, hogy egyértelművé tegyen bizonyos dolgokat. Először is azt, hogy mire való a csoport, hogyan, s mire használják a tagok, mi az, ami engedett, s mi az, ami tiltott. Ha ez le van írva, akkor későbbi viták megelőzhetőek.
A csoportszabályzatot időről időre lehet finomítani, bővíteni. Nálam ez a struktúra vált be a legjobban, tartalmát tekintve:

Csoport célja
Miről posztoljanak, kommunikáljanak a tagok
Mi az ami nem engedett, vagy tilos


Ez csoportoktól függően további alrészekre bontható, s egyéb információk is hozzáadhatók (pl kik és hogyan csatlakoztathatók).

 
Facebook csoport célja



A csoportszabályzatnak nem csak az a célja, hogy szabályokat betartasson, hanem útmutatást nyújtson arra nézvést, miről, s hogyan érdemes kommunikálni. Az is a dolga, hogy egyenlőséget biztosítson a tagok között. Ezért például néhány csoportomban nem engedtem, hogy pontot, hangulatjelet, vagy mindenféle érdemi tartalom nélküli jelet tegyenek egy-egy posztjuk alá, csak azért, hogy újra a csoport idővonalának tetejére kerüljön.



Kérdések csatlakozáskor


Ez a legjobb eszköz arra, hogy a csatlakozókat szűrd és lásd, kiket engedsz be. Akkor a leghasznosabb, ha a zárt csoportodba való lépésnek valamilyen feltétele van, de ennek meglétét nem tudod azonnal ellenőrizni.
A kérdésekben nem csak kérdezni lehet, de egyben köszöntheted az új tagokat és megkérheted a csoportszabályzat elolvasására. Ugyanis, ha már csatlakoztak, csak elenyésző számban nézik meg, még akkor is, ha rögzített bejegyzés.
Azért is jók a kérdések, mert számos embernek a beállításai miatt nem sok minden derül ki az adatlapjáról, vagy nem is közöl sok mindent.



A Facebook csoportok kezelése, bővítése, aktivitás növelése


Ez olyan hatalmas témakör, hogy most csak éppen érintjük. Mivel a csoportok eleve egy adott téma (dolog) alapján szerveződnek, adott, hogy mi legyen a kommunikáció alapja. Ennek ellenére egyes csoportok stagnálnak, míg mások szédületes ütemben növekednek.
Nagyon sokat segít, ha olyan bejegyzéseket dobsz be, amelyekre „muszáj” reagálni. Ilyen például a szavazás, ügyes kérdések, témába vágó megjegyzések. Fontos a pozitív energia jelenléte is, a tagokat bátorítani, dicsérni, segíteni érdemes.



A Facebook csoport kezelése hosszú távon, nagyobb csoportok


Amíg egyedül is el tudod látni a csoportod felügyeletét, kezelését, maradhatsz egyedül adminisztrátor. Ettől függetlenül nem árt egy megbízható ember, aki szintén rendelkezik jogosultságokkal, mert, ha bármilyen váratlan esemény miatt elveszted a csoport kezelése feletti lehetőséged, ott van ő.
Ha nagy a csoport, a megfelelő emberekből érdemes moderátort alkalmazni, mivel egy személyben nem tudsz mindenre odafigyelni, s rengeteg időd megy rá.

 
Facebook csoportok kezelése, kérdések




Facebook csoport összekapcsolása oldalakkal


Többnyire rendelkezünk már egy valamilyen hobbinkhoz, termékünkhöz, weboldalunkhoz létrehozott oldallal, mielőtt csoportot létrehozunk. Ezt a kettőt érdemes összekapcsolni. Az oldal a te kommunikációd kifele, a csoport pedig kölcsönösen, oda-vissza, illetve a tagok között.
Az összekapcsolt csoport és oldal esetén az oldal nevében is tudsz bejegyzéseket készíteni, hozzászólni a csoporthoz. Így olyan, mintha két tulajdonos, vagy két adminisztrátor lenne, a magán profilod és az oldalé.



Facebook csoporttulajdonosok csoportja


Facebook csoportokkal szemben számtalan kérdés felmerül, ha vannak saját csoportjaid. Ez a cikk csak éppen az alapokat érinti, de azért, hogy a többi kérdésed, ötleted, tapasztalatod ne maradjon a levegőben, létrehoztam egy csoportot Facebook Csoporttulajdonosok néven.
Ide csatlakozhatsz, ha rendelkezel csoporttal, s a csoportod nem csak pár főből áll, nem inaktív, nem csak valamilyen baráti-családi, vagy egy adott esemény köré szerveződött csoport. Ha hosszú távú, célokkal rendelkező csoportod van – mindegy, hogy rajongói, hobbi, vagy vásárló csoport – érdemes csatlakoznod.  

 

Nincsenek megjegyzések

Üzemeltető: Blogger.